Nostalgitripp

Min kära syster och jag gjorde en HÄRLIG nostalgitripp till vårbarndoms by Bjärme i Jämtland.
Bjärme- Är alltid vackert, alltid vackert väder som en tavla.
Som BODIL MALMSTEN säger i sin bok "Mitt första liv"

Näkten med sina 365 öar, en för varje dag på året!

" Olers", som det ser ut i dag, Där Bodil Malmsten är född.

"Storföuset", den första andelsladugården i Jämtland. Den är inte i bruk idag.

I det huset tillbringade min syster och jag MÅNGA somrar ( vi var sommarbarn där)
Och en del vinterlov också.


Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: christina

Hej, javisst är det härligt med nostalgitrippar. Jag har också gjort sådana. Tog med mig mina barn för några år sedanoch visade var jag växt upp. Det ar kul!



/kram till dig Christina

2009-08-07 @ 13:14:55
URL: http://christinaahl.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att ni hade en fin nostalgitripp.

Så vackra foton du visar oss därifrån och så vackert det är där.

Kram

2009-08-08 @ 16:54:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0