Flatenbadet

Nu har jag hittat lite bilder från Flatenbadet, som ligger i Stockholm utanför Farsta.
Vi var många barn som åkte till Flaten på simskola, när jag och min syster var små.

Här är Flatenbaten .

Här sitter min Yngsta syster och min bror, på en brygga som också låg där.
Vi hade förmånen att få låna en stuga där Flatenstugan kallades den, den här bryggan
horde till den!

Här sitter min Yngsta syster Yvonne och jag utanför stugan vid Flaten.

Här är min mamma, också vid Flatenbadet.


Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Så härliga bilder från "förr".

Måste leta fram mina gamla bilder från då man var liten och satt i vagn.

Kramen.

2010-03-22 @ 15:45:56
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Eva

Kommer du ihåg att vi barn åkte med bussar till Flatenbadet och fick mjölk och bullar som mat?



Minns en gång när mjölken var sur. Tänk vad man kan belasta sig med, sur mjölk är inget vidare minne.

2010-03-22 @ 17:26:56
URL: http://www.venusgreenhouse.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Fina foton du visar oss här från Flatenbadet när du var barn.

det ser så mysigt ut.

Visst är det roligt att ha kvar sådana foton.

Kram

2010-03-22 @ 23:30:49
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Millan

Vad kula att jag hittade hit,för jag åkte också till Flaten badet med buss och fick mjölk och släta bullar!

Tänk om dom kunde hitta på sådana saker till barnen nu?Så kanske vi inte hade så mycket stök!

Jaja men lite roligt minne när du skrev om badet!



Må så gott

Mvh Millan

2010-03-23 @ 00:06:32
URL: http://moder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nostalgin sprider sig, jag har ingen på Hankybloggen som känner till Flaten, dom bodde liksom inte i Stockholm, oj vad de har gått miste om mycket.

Härliga bilder!

Kram

2010-03-23 @ 11:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0