Vårtecken del 1

Nu har vi varit ute för att leta VÅRTECKEN i naturen.
Hittade lite, inga blommor och så, men det finns ju annat.


Det första vi såg, var att det kommit  NYA KALVAR.
Sen såg vi att det var VÄLDIGT nytt på G!

Den här kon ska alldeles strax kalva!


Här ligger den NYFÖDDA KALVEN! bredvid" mamma mu"



Ännu ett VÅRTECKEN!  Ser du var det rinner vatten efter vägen.
Inte så kul att gå efter den, jag försöker ju att gå ut och gå
varje dag. Med det är mycket vatten, och efter "våran" landsväg
är det mycket lera och även snö.


SKATAN bygger bo, eller rent av ligger på ägg, dom flyger
ut och in i boet, varannan gång så jag tror att det är ägg där!


Här ser du TOFSVIPPAN, lätt kamoflerad, så det var lite svårt att se den.
Det var i alla fall årets första för vår del.


Slutligen vill jag visa " våran" sjö.
Ser du vad det är MYCKET VATTEN där. Känns inte så
kul att vara på sjön nu, det håller säkert, men lite obehagligt tycker jag att det är!

Ha det så gott alla // Nettan



Lämna gärna en kommentar!



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: susanne

Men oj vilka spännande bilder. Så kul att ni kom precis när kalven skulle ut. Tänk att födas rätt ut i kalla snön... Brrr det kan inte vara någon kul start. Ha det gott!! Kram

2011-04-05 @ 03:58:11
URL: http://www.nattsyrran.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Jättefina vårbilder från din hembygd Nettan.

Nu har jag varit inne och kollat din Viktblogg och jag har samma problem som du. Fattar inte varför det blivit så här :thumbdown: Jag skickar mail.

Kram

2011-04-06 @ 09:57:42
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Nett

Härliga vårtecken. Den rörliga bilden är gjord i programmet PhotScape, ett mycket enkelt program som finns att ladda hem gratis! Kram



2011-04-07 @ 06:23:16
URL: http://www.enkoppkaffe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0