Nationaldagen 6 juni.

Hur firar ni den här dagen?
Vi ska ha gäster på middag, tycker nog att vi ska fira våran dag.
Det blir ju aldrig som i Norge på deras nationaldag.
Vi var dit den 17 maj i år.
Och DOM firade mycket kan jag säga-
Med "tåg" och flaggor i MASSOR.



Jag lyssnade på radion i morse på 4:an med Lisa Cyren.
Om programmet Sverige berättar, tror jag att det hette.
Där var en kvinna Britt-Marie Karlsson som
läste sin egen dikt om Sverige, väligt tänkvärd
och fin dikt.

Om du missade det så kan du trycka på länken 


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3706&artikel=4519317




Vi har många maskrosor här i Jämtland, vi kallar det
"det jämllänska rapsfält"

Ha det så gott alla// Nettan




Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag hade också tänkt dyka ner i maskrosfälten och fota men när jag nu kom hem från Turkiet så var det överblommat.... Får leta nya motiv. Kalasfina bilder=) Kram

2011-06-08 @ 02:45:23
URL: http://nattsyrran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0