Påskbuffè

Igår PÅSKAFTON var vi bjuden på buffé.
Vi var i Skalstugan, som ligger här i Jämtland i fjällen mot Norge.
Det var faktiskt bara några mil till gränsen.


Den här vackra utsikten hade vi, under tiden vi åt.
Det var hur mycket mat som helst, så det gäller att välja ut det GODASTE!
Och även det som var " snällast " för magen!
Jag riktade in mig på FISKRÄTTER, tog inte kött, inte bröd, inte potatis.
Jag drack inte mycket TILL maten, utan både FÖRE och EFTER maten.
På det sättet hade jag absolut inga problem alls.



Senare på kvällen åt vi en kaka med kaffe.
Som jag åt, tror jag att de flesta skulle äta, fast lite mer mat förstås. Tror inte
det är nyttiga att VRÄKA i sig så mycket någon gång.
Innan min operation, så åt jag ungefär lika, fast mer, aldrig bröd och potatis
när det var buffé, då orkar man inte så mycket.



Det var ganska mycket snö kvar där vi var i Skalstugan,
Det här är en fin STENVALVSBRO, som inte syns så bra för all snö.
När vi åkte dit, så hade jag hoppast på att få se några LÄMMLAR,
det gjorde jag, fast överkörda! Det är lemmelår i år...
Dom har ju fina färger fast det är en sorts RÅTTA!



Här ser du en som jag har "tagit" ifrån "nätet"
När vi åkte hem igen såg vi flera vita harar, dom hade vinterkläderna på sig.

Vi har satt upp en WEBBKAMERA i fågelholken våran, och där har det börjat att byggas nu.
Om du vill kolla det så kommer länken här!

http://www.youtube.com/watch?v=LJl45s2tbfU

Vi har sperat in när TALGOXEN bygger sitt bo.



HA DET SÅ GOTT ALLA OCH LEV VÄL!
KRAM // Nettan



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0