Bullar i ugnen

Jag håller just nu på att baka bullar.



Har fått ett recept av min vän MIA, det är ett recept
med lite nyttigare mjöl än vetemjöl.

Nu har jag gjort om det lite efter mitt tycke och smak.
Här kommer receptet på bullarna

5 dl mjölk
150 gr smör
1 ägg
50 gr jäst
1 dl flytande honung
lite salt
2- 3 dl rågsikt
1 tsk bakpulver
dinkelmjöl tills det blir en bra deg.
 
Fyllning:
smör, kanel och farinsocker
pensling, ägg
ist för pärlsocker tog jag RÖRSOCKER.

Dom blev väldigt bra, det tyckte min man också..
Prova du också
Jag ska ta med lite bullar till mina yngsta barbarn, det
ska bli kul att se om dom märker någon skillnad på dom.



Jag är inte så förtjust i bullar och mjukt bröd, lite svårt
är det att äta det, efter min operation.
Men en liten bit klarar jag.
Jag för min del tycker bättre om hårt bröd, som kex, hårt bröd
knäckebröd med ost på är inte dumt..
Jag försöker att baka det jag / vi vill ha, då vet jag
vad som är i brödet.



Jag tycker man ska våga att prova nya saker.
Inte bara att "gå i samma fotspår"

Och som min vän  Mia säger

" Ät allt men inte alltid"

Gjorde vi så, så skulle det inte finnas några överviktiga.




Ha det gott alla min vänner

Och du, lev väl.
Kram // Nettan



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0