En del tips på vad du kan använda istället för vetemjöl!

Jag har märkt att jag mer eller mindre inte tål
vetemjöl, efter min operation.?
Jag försöker därför att byta ut det mjölet mot annat.



Om du ska göra en desertpaj  av bär eller frukt.
Byt ut pajskalet av vetemjöl.
Mot Krossad mandel, torkade aprikoser och ägg som mixas
med lite vatten.



Sås av grädde eller créme fraich, baserat
på krossade tomater.

   

Om du ska göra Muffins och pannkakor.
gör en smet på ägg, philadelphiaost, eller en smet  med dinkelmjöl



Om du ska baka bröd.
Ta rågmjöl, dinkelmjöl, quinoamjöl eller bovetemjöl.



Kokos istället för ströbröd.



Pizza:
Byt ut vetejöl mot fiberhusk eller sojamjöl.



Bullar:
Du kan prova mitt recept i ett tidigare inlägg.
Du kan också använda överbliven havregrynsgröt från frukosten.



Det här var en del tips  och idéer som jag gör.
Hoppas att du också provar det lite nyttigare altenativen 
istället för vetemjöl.

Lev väl och " fånga dagen"



Kram // Nettan








Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0