Gastric Bypass.

Gastric Bypass

Denna operation innebär att större delen av magsäcken kopplas ur. Samtidigt kopplas en del av tunntarmen också bort från näringsupptag. Det är således en kombination av minskat näringsintag till magsäcken och minskat näringsupptag i tunntarmen som åstadkommer viktminskningen. Metoden ger en säker och varaktig viktminskning. En nackdel är att brist på vitaminer och andra näringsämnen kan uppstå på sikt. Livslång kontroll av detta är därför nödvändig efter denna operation.

Ett problem kan vara s k dumping eftersom den nedre magmunnen inte längre reglerar hur snabbt födan når tarmen. "Snabba kolhydrater" kan då orsaka känslor av yrsel, matthet, kallsvettning och hjärtklappning. Vi rekommenderar Gastric Bypass till patienter med BMI 35-50.


Jag gjode min operation på Sophia Hemmet i Stockholm.
I maj 2010 hade jag ett BMI på 36.
Idag är mitt BMI  på ca 28.
Jag har gått ner ung. 27 kg!

******************************************************
Ha det så gott alla // Nettan
Innan du går härifrån lämna gärna en kommentar.



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0