ONSDAGSTEMA/ FULLPROPPAD

Ondagstemat den här veckan är FULLPROPPAD!

Jag blir VÄLDIGT fullproppad när jag äter en glass, den här orkade jag inte äta upp hela.
Jag har gjort en Gastric By Pass, för 12 veckor sedan.
Jag orkar inte äta så mycket på grund av det. Min lilla magsäck, rymmer idag bara 1 1/2 dl!

Min Älskade sambo har stöttat mig till 100 %! Den här ringen har jag fått av honom.
Det skulle inte ha fungerat så bra om jag inte hade min stora familj omkring mig.

Vackra rosor har jag fått av sambon.

Frukt äter jag varje dag, inte en hel.
Jag få äta det mesta, bara jag tänker på att inte dricka till, då blir magen FULLPROPPAD!
Idag har jag gått ner ca 15 kg, och jag mår VÄLDIGT bra.
Jag har några kilon kvar, eller ganska många!
Jag är FULLPROPPAD med massor av intryck, och en händelserik sommar.

Vill du se andras bloggares syn på temat  titta in  HÄR


Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Eva

Såg ett tv-program förra sommaren där man forskat på vad som händer när man dricker vatten till maten. Resultat: man blir fortare hungrig. De som däremot väntade i 2 timmar med att dricka var mätta mycket längre. Vattnet lägger sig i matsäcken och tömmmer iväg sig omgående vilket skapar tomrum och man känner hunger.

Om man mixar vatten i maten fördröjdes mättnadskänslan betydligt jämfört om man drack till maten. Men längst mätt var man om man väntade 2 timmar med att dricka vatten. Och senast en halvtimma före nästa mat.

I ditt fall så blir saker annorlunda eftersom du kanske måste äta lite och ofta eftersom din mage är som ett barns i storleken numera?

Bra att du har stöd. Utan det blir livet mycket svårare oavsett vilka förändringar man går igenom. Stillhet kan man skapa även i ett rum fyllt av människor. Koppla in sig, liksom. Jag tränar på det nu och snart kan jag fullt ut. dvs vara inkopplad i stort sett hela tiden.

En kula glass utan rånet är en ganska bra portion glass även för mig.

2010-08-18 @ 13:00:41
URL: http://www.evajonasson.com
Postat av: Hedwig

Bravo ! En stor kram till dig som klarat av allt detta.

2010-08-18 @ 13:10:38
URL: http://kadermo.wordpress.com
Postat av: Camilla - Bilder Av Livets Lust

Härligt att du får stöd från hela familjen

och jag tycker att du gör det så bra klarar av en sådan omställning....

håller tummarna på att du når dina mål...



Perfekt tolkning av dagens tema....och jag skulle också vara glad om jag skulle bli fullproppad av liiiiite....



Ha en skön dag!

2010-08-18 @ 14:46:18
URL: http://livetslust.blogspot.com/
Postat av: Anki Syversen

:thumbup:



Härligt det låter - vet hur tungt det kan vara första tiden efter operationen....Har en väninna som gjorde den för ett par år sedan! Men det går ju över och hon är sååå lycklig att hon gjorde GBP´n - fick ett helt nytt liv!!



Det är bara att gratulera och önska fortsatt lycka till ♥

2010-08-18 @ 14:48:19
Postat av: LissenTo

Jag önskar dej verkligen lycka till. Det är viktigt att ha en omgivning som stöttar en sådan här gång. Härligt att du har det. Förstår att livet känns positivt!

Ha en skön kväll. Lissen

2010-08-18 @ 16:55:06
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Camilla "Lillagul"

Hejsan , Nettan !

Förstår att du känner dig fullproppad av en halv glass om magsäcken bara rymmer 1 1/2 dl :-)

15 kg på 12 veckor det låter mycket det !

Skönt att du har folk omkring dig som stöttar dig :thumbup:

Fortsatt trevlig onsdag !

2010-08-18 @ 18:27:56
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Hallå där :-d Lilla Nettan.. nätt o fin:-)

Alla som är överviktiga får ju inte en sådan operation gjord .. man ska ju uppfylla vissa krav.

Jag var på fest i lördags och träffade en tjej där som oxså gjort en sådan operation.. jag kände inte igen henne ... träffade henne för så där ca 5 år sedan och då var hon riktigt mullig eller storväxt med en massa rullsingar o fetma. Nu var hon verkligen smal.. nästan på för smal och det är ju inte heller bra.. hon hade varit ännu smalare sa hon, men nu så är hon på väg att gå upp igen lite. Det är ju det där skinnet som inte hänger med riktigt. Nu kunde hon äta allt .. enligt henne så var tarmen oxså förkortad så det går lixsom lite snabbare att förbränna det hon tog in. Men visst sjutton måste det va riktigt kul o skönt att komma i mindre storlekar.. inte det minsta bra heller att ha en massa onyttigt fett på kroppen .. följdsjukdomar å sånt.

Jag förstår det varit riktigt tufft.. så sa tjejen jag känner oxså..

Träna gör du väl oxså eller:question: för att du inte får för mycket slapphet i dig.

Ha de gott o duuuuuuuuuuu jag håller alla tummar o tår. Kram på dig:thumbup:

2010-08-18 @ 18:38:18
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Låter fantastiskt!!!!! Och fortsatt lycka till!! Det där fixar du bra=) Kram från mig=)

2010-08-18 @ 19:24:16
URL: http://www.nattsyrran.blogspot.com
Postat av: Nettan

:love: Tack alla för dom fina kommentarer jag får!

Pialotta- Det är som din vännina säger, jag kan äta det mesta, med ytterst lite.



Jag fick INTE min operation genom landstinget.

Fick betala den själv, uppfyllde inte alla krav.

Jag var 2 år för gammal!??

Man kan ju undra varför dom är så benhård på det.

Vad är det som gäller för mig då? Ättestupan eller??

Det är ju så många fördelar med det här.



Jag har blivit friskare, rörligare.

Bara fördelar!:-)

Om det är någon därute som funderar på den här operationen, Så går det bra att höra av sig till mig.

// Nettan

Postat av: Anni

OJ - vad du är modig och stark som gör detta! Önskar dig all lycka i kampen!

2010-08-18 @ 22:44:55
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com
Postat av: Mona

Ett STORT GRATTIS till dig! Två år för gammal??? Inte visste jag att det fanns en åldersgräns. Det är ju inte klokt. Du kommer säkert att belasta sjukvården mycket mindre i framtiden och operationen borde betala sig flera gånger om.

Postat av: Synnöve

Nu har jag läst, läst, läst och sett på alla dina vackra bilder. Förstår att det är härligt där upp i Jämtland.



Ska ut och titta efter svamp och blåbär tänkte jag. Får se om det blir idag. Det regnar lite. Men det går nog bra.



Grattis till din lyckade operation. Hoppas du får hjälp att gå ner resten med. Här kämpar vi på för egen maskin. Det måste väl ge resultat någon gång tycker man.



Ha nu en alla tiders torsdag min vän. Kikar snart in igen.

Kramen Synnöve.

2010-08-19 @ 10:27:34
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: foto CHIP - Birgitta

Lärorik tolkning av temat - inte hade jag en aning om tex detta med vatten som Eva skriver.

Fina bilder till :)

2010-08-19 @ 12:52:24
URL: http://foto.rudenius.se/
Postat av: Ingrid

Och att du tappat 15 kg syns verkligen. Snygging!

2010-09-01 @ 11:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0