Vad händer!

Det HAR hänt mycket på sista tiden.
Min son som är en hängiven jägare, har mist sin älghund.
Han jagade en älg, och jagade ut honom på älven. Tyvärr drunknade dom båda, älgen och hunden.

Här är min son med hunden Seppo.

Sen dagen efter får sonen veta att firman han arbetar på går i konkurs.

Så efter jul är han arbetslös!

 Den här veckan har vi problem med det komunala vattnet i Östersund kommun.
Det är en PARASIT som har kommit in i ledningarna. Så vattnet måste kokas, innan det ska användas.
Min dotter bor inte där, men hon jobbar i Östersund, hon har blivit sjuk  av det vattnet och flera tusen andra också!
Det är bara hoppas att det ordnar sig snart.
Vi min sambo och jag bor i en annan kommun, så vi är inte drabbad. Dessutom har vi eget vatten.
Men man ser vad SÅRBAR man är om man inte har riktigt vatten!!

Sen över till lite positiva saker.
Jag/vi har bakat tunnbröd, brukar inte baka så ofta, fast vi har tillgång till en ugn

Här är jag.
Vi har haft gäster här i helgen, vi firade advent.

Vi hade ett litet julbord, drack även lite glögg som är så gott!

Idag skiner SOLEN, och det är så vacker ute. Vi har ca 15 minus. Ska gå ut och gå en lite sväng, det gäller att klä sig så man inte fryser.!

Ha det så gott min vänner // Nettan



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Tess

Det var ett tag sen jag var inne å kikade här. Härliga bilder! Hälsa till Sven-Åke att jag beklagar!!!! :(

Hoppas ni får en fin vecka!!! KRAM!:thumbup:

2010-11-30 @ 12:25:14
URL: http://pricken.dbd.se
Postat av: Kerstins foto

Men fy vad mycket tråkigheter på en gång. Då är det bara att hoppas att allt vänder nu och att positiva saker börjar hända.

Sååå gott med hembakt bröd. Minns när min mamma och min farmor brukade baka när jag var liten. Efter skolan cyklade jag till bagarstugan och fick nybakt bröd med smör på som smälte av värmen från brödet. Sååååå gott. :)

Ha en fin tisdag.

2010-11-30 @ 12:39:47
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Susanne

Usch så himla hemskt med vovven och med jobbet. Min äldsta går hemma och är arbetslös och inte ser det särskilt ljust ut heller.... Hoppas att det löser sig för alla våra utan jobb snart!! Hoppas att ni kan njuta av julhelgen ändå trots en massa tråkigheter.. tänker på er. Kram och ha det gott.

2010-12-02 @ 10:35:32
URL: http://www.nattsyrran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0