5 månader sen min Gastric By Pass!

Nu är det snart 5 månader sen jag gjorde min Gastric By Pass! Tiden har gått VÄLDIGT fort.
Jag är friskare än på länge.
Att jag gjode den här operationen, är ENDAST för min hälsas skull!!
Det blev VÄLIGT mycket bonus som jag fick.

Jag har ju berättat förrut att jag är Diabetiker ( typ 1).
Idag tar jag mindre än hälften av mitt insulin, jag kan ju inte vara utan den
eftersom jag inte har någon insulinproduktion från bukspottskötteln.

Jag har också haft högt blodtryck, åt piller för det. Det har jag slutat med!
Kolesterolet, var också högt. Åt piller för det. Det har jag också slutat med!

Jag har INGA problem alls att promenera nu, det hade jag förrut, var
tvungen att vila efter en stund. INTE nu.

Jag hade mycket VÄRK i kroppen ( även själen!)
Lite har jag nu också i kroppen efter som jag dessutom har Fibromyalgi.
Men inte alls som förrut!
Ett EXTRA bonus! är att min vikt visar på - 20 kg!!

Midjan visar ca 20 cm mindre!

 Jag är JÄTTEGLAD, känner mig frisk och allert!


Jag "flyger" med lätta vingar!


 



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Anki

Vad härligt - det förtjänar du:thumbup:

2010-10-24 @ 10:36:02
Postat av: Synnöve

Grattis, grattis och grattis igen.

Det måste vara en helt underbar känsla att känna sig så där.

Jag kämpar med vikten jag med som så många andra av oss. Men tror inte jag skulle våga göra det där.



Men jag rör på mig, tänker på vad jag äter och försöker leva sunt.

Vi får fortsätta kämpa. Det ska väl gå till slut.

Kramen Synnöve.

2010-10-24 @ 11:07:04
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Mita

JätteGrattis! från mitt hjärta. Jag har också kämpat med vikten hela mitt vuxna liv. Kram från Mitas hantverk

2010-10-24 @ 11:41:01
URL: http://mitashantverk.blogspot
Postat av: Eva

Härligt att höra att allt fungerar som det ska och med mycket bonusvinster förutom att livet själv är den största vinsten. Fast den tar vi ju för självklart. Fortsätt att vara frisk och på alerten.

2010-10-24 @ 11:52:09
URL: http://www.evajonasson.com
Postat av: Inger Maryissa

Låter underbart att du efter operationen känner dig mycket friskare.

och att du dessutom inte behöver ta lika mycket insulin längre, även om du inte kan vara helt utan det.

Men kan tänka mig det är en lättnad i alla fall.

och att blodtrycket blivit bättre också, plus bättre med värken,...

kan tänka mig du är glad.



Helt underbara bilder du visar oss här.

Speciellt den lila fjärilen är så fin.



Du undrade hos mig om Facebook och att du inte kunde hitta mig.

jag har börjat igen på Facebook,

och de flesta kontakter jag där är gamla barndomskompisar, eller från skolor jag gått i, eller har på annat sett gemensamma saker i vår bakgrund och några utländska kontakter.

Och vi som bloggar vi ses ju i våra bloggar,

så jag hoppas det är ok och att du inte blir ledsen på mig om vi inte träffas på Facebook.

( skrev om det i ett par inlägg förut i min blogg )



Önskar dig en fin fortsatt söndag

kram

2010-10-24 @ 14:55:23
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Så bra Nettan.. jag är så glad för din skull:)

Jag har ju aldrig haft dina bekymmer som tur är, men kan tänka mig så jobbigt med alla piller som måste trilla ner.

Grattis till dig du goa:) Kram

Postat av: Susanne

Låter helt fantastiskt. Så mycket positivt som följde med för jag kan tänka mig att det har inte varit en alldeles enkel resa den första tiden efter operation. Blir imponerad och glad när jag läser ditt inlägg!! Känn dig riktigt stolt och ha en underbar vecka!! Kram

2010-10-24 @ 19:33:23
URL: http://www.nattsyrran.blogspot.com
Postat av: Babs

Så härligt att höra att du mår så mycket bättre men är det inte väldigt jobbigt i början, har hört att man bara kan äta flytande, stämmer det?!

Kram

2010-10-24 @ 20:49:03
URL: http://www.hanky.se/babs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0