APRILVÄDER! och ANNAT

I morse SNÖADE det, och just nu SKINER SOLEN!
Det kallar jag APRILVÄDER.
Vintern har varit jättelång, så nu riktigt längtar jag efter riktig VÅR.
Med riktig vår menar jag VÄRME och SOL.
Snön kan gärna smälta nu, det går INTE att åka SKIDOR, inte åka SKOTER,
Det är knappt gå ut och gå efter vägarna, det är för blött, med snöslask och lera
iallafall efter landsvägen som vi har utanför vårt hus.



TACKA vet jag vår och sommar!

Här kommer en TOFSVIPPA flygande!


Jag mätte min midja i morse, det var 5 cm mindre
än för 2 månader sen!
Det börjar likna något, tycker jag.


Vågen visade 3 kg mindre. HÄRLIGT!



Så här såg det ut i morse, när det snöade! Inte kul alls!


Det här är "våran" sjö. Ser du vad mycket vatten det är på den.
Där skulle inte jag vilja vara, nog för att den håller, men lite läskigt är det ändå.
Det är ju en del som törs åka skoter på den. INTE jag i alla fall!



Jag skannade in några bilder i går
på mina föräldrar när dom var ung, här är min mamma ca 18 år


Min Pappa är här ca 23 år. Han dog
för 30 år sen, var då 63 år

Hoppas ni alla får en skön helg.
  

Ha det så gott alla // Nettan
.



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Babs

Här var det ömsom regn och ömsom sol igår, ett riktigt aprilväder.

Måste kännas kul att mäta och se hur mycket du gått ned i vikt.

Vad himla lik du är din mamma just på det där kortet.

Kramis!

2011-04-09 @ 08:05:17
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Nett

Underbart med 5 cm mindre :)

Jobb för min del, natt 2 av 3 skall glöras. Ha en fin kväll. Kram

2011-04-09 @ 20:00:30
URL: http://www.enkoppkaffe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0