Önskar er alla en skön Valborg!



en del tänder en påskeld, men vi här uppe i Jämtland
tänder brasan sista april, jag är född i Stockholm
och även där var det brasa i Valborg.
Tror det tänds  brasor i påsk längre söderut.
Rätta mig om jag har fel!



Det är en skön tid vi har framför oss, med mera VÄRME,
mer SOL, mer BLOMMOR, jag längtar till sommaren.



" sköna maj välkommen"....

Sköna maj, välkommen
till vår bygd igen!
Sköna maj, välkommen,
våra lekars vän!
Känslans gudaflamma
väcktes vid din ljusning;
jord och skyar stamma
kärlek och förtjusning;
sorgen flyr för våren,
glädje ler ur tåren,
morgonrodnad ur bekymrens moln.



Önskar er alla en härlig sista april, med vårsånger och brasa, för
för er som tänder dom...



Kram på er alla // Nettan

Jag är med i en tävling där jag kan vinna ett bokpaket.

http://fokusering.blogspot.com/2011/03/vinn-ett-bokpaket.html?spref=fb





Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vilka fina vårbilder. Kul att du vill vara med i boklottningen. Lycka till - vinnaren dras i morgon :)

2011-04-30 @ 21:12:08
URL: http://fokusering.blogspot.com/
Postat av: Ingela

Hej igen :)

Vinnaren är dragen.. gissa vem det blev....:rolleyes::thumbup:

2011-05-01 @ 09:31:46
URL: http://fokusering.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0