Fånga dagen!

Idag känns det som att hösten är på gång.?
Ganska blåsigt och mulet.
Det gäller att hitta det goda i livet, och inte hänga upp sig på vädret.

Min dag idag blir en promenad eller två.
Jag ska också gå igenom min garderob, ska rensa ur kläder som
har blivit för stora

Livet känns väldigt bra just nu, jag har snart gått ner
dom kilona som jag ska, har lite kvar sen är det bra.

Jag har en härlig familj, med fina barn och barnbarn, en underbar man.
Kan man begära mer?



Jag ska också kolla om jag hittar några hallon, vi har dom alldeles
vid "knuten" behöver inte alls gå långt.
Den har ju börjat nu! Vad då tänker du?
"Jakten på de vilda och tama bären, även svamp"

Både jag och min kära är som ekorrar, vi samlar, för vintern.
Vi har plockat jordgubbar, Hjortron, hallon.
Sen blir det lingon, kanske om det finns blåbär.
Gula kantareller, det trista med dom är att
vi måste ge oss i väg till fjälls, det blir långt bort det.

Inte som det är söderut, för en del att bara gå en liten bit
för att hitta dom.
Man skulle önska att det gick att byta, svamp mot bär.



Vi har ju HÖSTKANTARELLER förstås. Det brukar finnas
många av dom.

Idag är mannen till fjälls för att fiska, han blir
borta hela dagen kommer nog ite hem i första taget, han skulle
även kolla in om det fanns gula kantareller.
HOPPAS!



Hoppas ni andra också fångar dagen.

Ha det så gott och lev väl.
Kram // Nettan



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Nett

Hösten ligger näsra nu :) Kram

2011-08-10 @ 14:33:26
URL: http://www.enkoppkaffe.se/
Postat av: Synnöve

Godmorgon på dig.

Visst är det en skön tid det här. Att fylla skåp och frys med det man hittar i naturens skafferi.

Tänkte försöka mig på en tur ut idag. Att leta svamp.

Hoppas gubben hittade någon svamp och även fick med sig någon fisk hem.

Kram Synnöve.... ps...4,9 plus just nu.... brrr....

2011-08-11 @ 06:03:41
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: susanne

Härligt att fylla skåpen med naturens godheter. Jag har satt en laddning körsbärssaft i kylskåpet. Sen tidigare har jag både rabarber och flädersaft i frysen. Svamp ska jag nog ut och leta framöver. Kanske rentav nu i veckan!!! Ha det gott=) Kram

2011-08-13 @ 18:01:35
URL: http://nattsyrransphoto.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0