Rundtur i bygden

Nu i helgen har jag/vi haft en vännina på besök.
Då passade vi på att visa bygden där jag bor.
Det är ju inte så ofta man "turistar" där man bor.



Första anhalten var vid Glösabäcken, ett ställe inte
så långt ifrån där vi bor.
Ser du stenen vid bäcken? Där är det hällristningar, det röda där borta..



Här är min "gubbe" som också gillar fotografering..



Alldeles bredvid betade några kor.



Kon var törstig, hon drack vatten här.



Här är min väninna, också en "fotonörd" som jag..



Sen for vi till "våran" utsiktsplats som vi har här i byn.
Långt där borta ser du Oviksfjällen.



Slutligen kommer här en bild på min "gubbe" och jag.
Det är inte så ofta vi blir fotograferad tillsammans, man får ju passa på..



Idag regnar det här hos oss, tänkte passa på att
baka, jag har fått ett recept på lite nyttigare bullar , som jag ska prova baka.
Degen jäser just nu.

Ha det så gott alla
Kram // Nettan


Jag ska bara prova en liten bulle, sen får min man äta resten.
Ska föresten ta med till mina yngsta barbarn, som vi
ska till imorgon, vi är bjuden på middag.



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: susanne

:love: Vilka härliga bilder. Kossan är ju bara för söt och jättefint fotat!!! Och jättevacker bild på er båda=) Ha det gott och kram

2011-08-08 @ 21:22:39
URL: http://nattsyrransphoto.wordpress.com/
Postat av: Mia

Fin bild på dig och pappa! :-d

2011-09-12 @ 15:34:12
URL: http://miapetite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0