Oväntat besök och lite annat...

Vi hade besök (oväntat) av en
fladdermus innomhus, den kanske hade följt med
några kläder som vi hade hängandes på altan.
Det gillade inte jag i alla fall.
Dom påminner ju starkt om en RÅTTA.


Här är det, ser ut som en råtta i kroppen, och
som en hund i nosen.



Arg var den, han riktigt fräste till mig..



Vi har också varit på 60 årskalas, när vi åkte hem
så såg vi den här vackra solnedgången över Krokomsviken.



Vi har också varit och besökt en fäbod här i närheten.
Nu senast hade dom en liten underhållning,
bland mygg och getter.



Här är de som underhöll oss BLUE MOUNTIN BOYS.
Härlig musik lite jazzinspiread, även county, och grass.
Lite mygg var det, i år plågas jag inte så mycket av dom.
Det är faktiskt olika år från år.



Getterna går lösa, dom var runt oss.
I pausen var det fika med nykokt kaffe , stut med messmör och getost.
Som var tillverkad på plats.



Här är buan, ett litet hus i skogen, utan el
eller andra förnödenheter som rinnande vatten och toa.
Utedass fanns det såg jag.
Här bor det en kvinna med "butös" från maj- sept.
Man behöver inte allt jämt, eller vad säger du?



Ha det så gott alla och lev väl.
Kram // Nettan



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: susanne

Oväntat besök!! Hade ni Gevalia och bjuda på??? Fast den oväntade gästen var ju inte så där supertrevlig kanske. Såg verkligen inte snäll ut... Hoppas ni får en bra helg!! Kram

2011-07-30 @ 13:24:09
URL: http://nattsyrransphoto.wordpress.com/
Postat av: ormbunke

Jag ryste när jag såg fladdermusen. Fick in en sån som flög runt i vardagsrummet. Och det blev höga skrik. Så mysigt med fäboden och musiken.Ha de gott. Anita

2011-08-02 @ 14:53:26
URL: http://blomfoton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0