Dag 3 / Mina föräldrar

Den nya utmaningen som jag delvis är med i
ska jag idag, visa bilder på mina föräldrar.



Här är en gammal bild på min Mor, hon var väl ca 20 år här.



Här är min Far, här var han "ung och grön" ca 19 år.
Han lever inte idag, har varit död i många år.

************************************************************
Som det sägs så är jag väldigt lik min Far, men har vissa drag av min Mor också.
Min Far kom från Dorotea i Västernorrland, och som det sägs,
så var han av vallonsläkt, men det finns inte bekräftat.
Jag håller på lite och släktforskar, men
det är ju så långt tillbaka i tiden, så det vet man inte om
det är sant. Har upptäkt att vi inte ska ta något för givet.

******************************

Min Mor är infödd Stockholmska, även hennes föräldrar.
Mina morföräldrar.

Min mor lever än, hon är 84 år idag.
Relativt frisk, bor i egen lägenhet i Nyköping idag.
Hon flyttade dit, för att hon skulle få lite hjälp
med saker och ting, min syster bor där.
Även min andra syster bor i Mammas närhet.
Min bror bor heller inte långt ifrån henne.
det är bara jag som bor långt bort, ca 70 mil.



Här är min Mamma, en ganska nytagen bild på henne.



"Simma lugnt"

Ha det så gott alla // Nettan 




Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0