Besök av en vän, och långpromenad

Jag är fortfarand kvar i Nyköping, idag fick ja beskök
av en väninna ,Pia.
Hon var hit på lunch, det blev en räksoppa,
och ett bröd jag bakade igår.
Vill du prova att baka det? Här kommer receptet.

Mini-Knäcebröd.

1dl. havregryn

1,5 dl sesamfrön

1,5 dl solrosfrön

2 dl vetemjöl

2 dl fint rågmjöl

1 tsk bakpulver

1 tsk salt

1 dl solrosolja 2 dl vatten

ugn 200 grader

Blanda alla torra ingedienser, häll på oljan och vatten

knåda till en deg, dela degen i två, kavla ut en deg i taget tills 3 mm tjock deg.

stansa ut kex med kniv eller sporre.

lägg kakorna på plåt, pensla med olja strö på flingsalt och pumpakärnor.

grädda i ca 20 minuter.



Ha det så gott mina vänner // Nettan





Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0