Lite pyssel...

Jag har gjort en GRÖTMIX.



Vill du ha receptet? Här kommer det!

! dl hasselnötter ( gärna rostade)
80 g torkad frukt
4 dl havregryn
4 dl dinkelflingor
3 msk psylliumfrön
3 msk linfrön

Hacka nötter och frukt, blanda allt i en stor burk,
förvara med  tättslutande lock.
Koka upp 1 dl grötmix / portion med 2 ,5 dl vatten och lite salt.
Koka i 3 minuter.
*********************************************************
Jag har även RÖDVINSSÅS på  spisen .
Den ska ju koka länge för att bli bra.
Undertiden sitter jag här vid datorn.
Vi ska ha gäster i helgen.

Sitter här med en kopp kaffe och en smörgås med groddar på.


VÄLDIGT gott! prova du också att göra groddar.
Mycket vitaminer  i dom, grönsakerna nu på vintern
inte så goda.
Men däremot är det gott med frukt!
De exotiska frukterna är billiga nu, så frossa i dom.



Ha det så gott alla // Nettan



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Nett

Vad gott :)

Groddar gillar jag, sällan jag köper hem det bara. Får ta och göra det. Kram

2011-03-22 @ 22:24:25
URL: http://www.enkoppkaffe.se/
Postat av: Babs

Jag äter inget av det där, risgrynsgröt med kanel och sovker på morron vill jag ha och på mackan vill jag ha mycket smör och ost.

Frukt är jag inte så förtjust i heller.

Jag skulle nog aldrig klara av det du har gått igenom med mina matvanor.

Kramis

2011-03-23 @ 08:06:48
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0