NYA OBJEKTIV!

Vi har "blivit med"  nya objektiv till systemkameran!
Det ska bli så kul att prova dom.
Skulle också vilja byta upp mig på en annan kamera.
Vi får se hur det går med det!



Det ena är ett på 55 - 200 mm, och den andra är på 70 - 300 mm.
Ska bli kul att prova.



Idag är det den 17 maj, och Norges nationaldag, vi som bor i Jämtland
har väldigt nära till grannlandet, för våran del bara ca 20 mil,
Så idag tog gubben min och jag och for dit en "sväng".
Vi åkte till Sjördal, där hade dom s.k "tåg"



Här vifftas det med flaggor och spelas musik.



De flesta som går i tågen klär upp sig i folkdräkter, och de som spelar är också
fint klädda. Det är lite skillnad mot när vi här i Sverige
Firar nationaldagen, tycker nog att vi kan göra det lite festligt på våran dag också.
Hörde att en sak dom gjorde var att bjuda sina grannar eller släkt
på frukost eller middag den här dagen.
Det är väl något som man kunde ta efter.




Jag var och testade det senaste objektivet, som är på 70 - 300 mm.
Jag stod utaför vårat hus, kyrkan där borta är ca 3 km. bort.
Så det är väldigt bra tycker ja. Är mycket nöjd nu!




Ha det så gott alla
Kram // Nettan



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Camilla / Kjelle Bus

Härliga bilder från 17 maj firandet i vårt grannland :-)

Tycker oxå det är synd att vi inte firar vår nationaldag så mycket :thumbdown:

2011-05-17 @ 21:43:25
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Pialotta

:-) Grattis till nya objektiven :) Jag har oxså blivit med objektiv till min Nikon D5000 i dagarna. jag har ett innan på 55-200, men nu ville jag ha ett på 18-200 så det kan va på hela tiden liksom.. gillar inte att böka med att byta när man är ute och fotograferar .. ja inomhus oxså så klart. De är så himla dyra de där objektiven ..



Kan tänka mig det var fint i Oslo idag.. riktig feststämning såklart.. fina bilder du fotat därifrån :thumbup: Ha de gott kram

2011-05-17 @ 23:24:54
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Grattis till objektiven. Jag har också dessa 2 till min kamera och har använt dom hur mycket som helst!!!! Kalasfina bilder. Härliga färger dom har i Norge=) Kram :thumbup:

2011-05-18 @ 04:35:13
URL: http://nattsyrran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0