Parasiter..... Och Annat!

Nu är det ÖVER 9000 personer som har fått maginfluensan som går här i Jämtland på grund av parasiten som finns i  det komunala vattnet i Östersund.
Vi har jättetur som har egen borrad brunn, och INTE bor i Östersunds kommun.

Kallt har vi! Har varit som mest runt 20 - 25 minusgrader. Lite för mycket för min smak.
Men det blir nog bättre snart, snart går vi mot ljusare tider. Jag ser fram mot det!

Här är en gata i Östersund, där borta ser du Frösöbacken, där åks det slalom mitt i stan nästan.


Solen är inte uppe så länge, men när den lyser är det så HÄRLIGT! Jag bara älskar SOLEN!
Ha det så gott. //NETTAN

Avslutar med ett roligt SMS vi fick!

"Storsjön ligger hård och vit.
gömmer parasit.
Kylan biter, 
jämten skiter- firar jul på stolen vit. "     


 



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Jo, usch var jobbigt det måste vara för alla personer som blivit drabbade av parasiten som finns i det kommunala vattnet i Östersund.

Det är läskigt när sådant händer...



Men oj, vilka fina bilder du har här... verkligen vackra !

fast jag kan tänka mig att över tjugo minusgrader är lite för mycket..

ha det så gott

kram

2010-12-05 @ 22:20:51
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Susanne

Fy för alla baciller och snart härjar ju dessutom vinterkräksjukorna i landet. Blääää. Och visst är det härligt att vi snart går mot ljusare tider, det ser även jag fram emot. Ha det gott!! Kram

2010-12-13 @ 19:17:43
URL: http://www.nattsyrran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0