Nu har vi ljust!

Det är ljust nästan dygnet runt nu.
Ska man stänga ute ljuset på natten, gäller det att dra för
riktigt för fönstret, jag har inte så stora problem,
men däremot min man.

Gör som oss, vi är uppe sent, och tar med
kameran ut.
Igårkväll / natt var vi och fotograferade en del.



Här kommer en uggla, ser du att han har en mus i klorna!



Här är UGGLAN igen, Det var en härlig kväll-
.


En fantastisk kväll, med mycket sol. Vi "jagade " faktiskt månen.
Men den såg vi inte alls
.


Ser du änderna som simmar där i solnedgången.
Igårkväll skulle det vara "något" med MÅNEN.  vet inte vad det var, men som sagt
vi såg ingen.



Ser du vilken härlig blomsteräng, den här hästen har
att beta i, det var samma tid vi tog den här bilden.



Du vet väl att jag gjort bildspel, dels
på fågelholken och ett annat bildspel på en del av mina bilder.

Här kommer länkarna till dom.
Det är bara trycka på länken så ser du.

http://youtu.be/ORHsp0G2HGo


http://youtu.be/E-wFATgzLZ4


Ha det så gott alla, och ta tillvara på LJUSET!
Kram // Nettan



Min andra blogg Nettans ViktResa ...)*


Dela


Kommentarer
Postat av: Nett

Vilka underbara bilder, kvällarna är ju så sköna att vara ute så länge det är lite värme. Kram

2011-06-16 @ 13:41:00
URL: http://www.enkoppkaffe.se
Postat av: Pialotta

Åh, vad härligt Nettan.. ljust nästan hela dygnet runt då.. ni har väl mörkläggningsgardiner ;) Mycket vackert ni fotat :) Kram

Postat av: Eva

Det var en total måneklips igår kväll vid 22-tiden. I stockholm var det mulet mot sydväst där månen skulle befinna sig, så jag såg den inte. Har stor betydelse dessa eklipser. Nästa är den 1 juli och den förra var den 1 juni. Då var det delvis soleklips. Astrologerna säger att vi skall hålla i oss när vi åker i berg och dalbanan. Vad de nu menar med det?

2011-06-16 @ 18:26:32
Postat av: Susanne

Oj vilka magiska bilder!! Underbart vackra. Och kvällsljuset är magiskt och ljuvligt!!! Ha det gott och kram

2011-06-17 @ 15:15:52
URL: http://nattsyrran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0