Recept på mellanmål! Och vårtecken

Jag tänkte jag kunde bidra med en del recept på mellanmål,
som jag gillar, och som är snäll mot magen.

Ost och Nötbollar

 

Ett paket ädelost (jag hade ett med 36%fett 200g)

Ett paket philedelphiaost (200g)

1 dl hackade valnötter (eller annan favorit)

 

Mosa ihop ostarna.  Rulla till bollar.  Rullar bollarna i nötterna.

Riktigt goda och festliga!

Här kommer ett till!

OSTCHIPS

Vit Caprin är en getost, den gör sig riktig bra som chips! Den blir både krispig och knaprig och smakar gott!  Alltid en hit när jag gör detta




 

Vit Caprin är en getost, den gör sig riktig bra som chips! Den blir både krispig och knaprig och smakar gott!  Alltid en hit när jag gör detta!

Skär skivor av osten med osthyvel, vik dessa dubbelt och lägg på en plåt med bakplåtspapper.  Gratinera i ugn 200°C för ca 5-10 min.  Håll ett öga på chipsen då det går väldigt fort.  När gyllenbruna ta plåten ur ugnen låt svalna lite och lägg sedan upp chipsen på ett fat.

Prova de här godsakerna till te eller kaffe.




Idag gick jag TVÅ vänder med mina stavar, det var riktigt skönt väder
fast det inte var någon sol.
Tittade efter lite vårtecken, såg en del.
Myrstacken  var det full i, det bara kryllade.


Jag satt lite på altan för att försöka ta någon bild på
Bofinken, som jag såg, lyckades inte med det.


Den här har jag hittat på "nätet"


Den här bilden fick jag också leta på nätet.
Det är Gulsparvar
Som jag också såg, men inte lyckades fota.

Ska prova att ta egna bilder, om jag lyckas med det!

Ha det gott alla och lev väl // Nettan



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0