Kolbullekväll och lite annat...

Igår kväll hade vi en trevlig kväll, då det blev KOLBULLAR.
Vet du vad det är?



Vi hade en gjutjärnspanna som vi stekte dom i   över öppen eld.
Man börjar med att göra en slags pannkaks smet.
Stek fläsk eller bacon, häll i smeten, och vänd kolbullen.

Jag har ju aldrig gillat pannkaka överhuvudtaget.
Nu när jag har gjort min operation, kan jag inte alls äta det,
får ont i magen då.
Så jag hade gjort i ordning lite OST och FRUKT till mig.
Det funkar väldigt bra det.

Till efter rätt hade jag gjort en PAJ med HALLONPANNACOTTA.



Den var väldigt god, kunde göra den i förväg också.
Här kommer receptet:

12 digestivkex
75 g smör
1 tsk kanel

fyllning:

3 gelantinblad
2,5 dl grädde
500 g kesella kvarg hallon
3-4 dl hallon

Mixa kex och smör. Tryck ut blandningen i botten på en form med
löstagbar kant. Låt st i kylen ca 15 min.
Låt gelantinbladen ligga i vatten i 5 min.
Koka upp grädden,rör ner gelantinbladen.
Låt svalna en stund.
Blanda grädde med kvarg.
Häll i formen,
Låt stå i kylen i minst 3 timmar.
Garnera med hallon
JÄTTEGOD!

Jag tog en liten bit, och det gick bra.



Idag är min man, och några kamrater till honom,
ute och plockar hjortron.
Vi får hoppas dom hittar några, jag tycker väldigt mycket om dom bären.

Jag följer inte med för att plocka dom , det är
oftast långt att gå på myrar.
Inte alls min grej. Men det är jag som rensar do



Ställde mig på vågen i dag.
Tycker inte att "rör" sig så mycket.
Det är väl så att min kropp "vilar sig" nu tror jag.
Enligt mitt bmi, så ser det ut så här:


Enligt BMI, så är jag fortfarande överviktig,
och har 4,8 kg kvar för att det ska vara på "normalstrecket" 

Vill du testa ditt BMI så har du länken här:

http://www.bmitest.se/

Ha det gott alla, och lev väl.
Kram // Nettan






Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0