Lite bra recept

Här kommer ett bra recept

Ulrikas Power bars
hittade detta hos en som är med i samma grupp som jag på FB

1 dl kokos
1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor
1 dl torkade blåbär
1 dl torkade tranbär
1 dl gojibär
2 dl havregryn
2 dl äggvitor
ev. lite honung

Mixa allt i en matberedare till en kladdig massa
lägg smeten på en plåt med bakplåtspapper  och platta ut, till en
fyrkantig platta.
grädda i 150 grader i 15 minuter.
Sporra kakan, bryt i bitar när den svalnat något.



Ett till liknande

För 8 stycken 168kcal per bar:

250 g Blandad torkad frukt
100 g Müsli
0,5 dl Ljus sirap
1,5 dl Lätt vanilj youghurt

Mixa ihop alla ingredienserna i mixer eller med mixerstav. Lägg sedan smeten på bakplåtspapper och bred ut till en rektangel ca 1,5cm tjock. In i ugnen på 175 grader tills den stelnat. Låt svalna och dela i 8 bitar. Slå in dessa i smörgåspapper och förvara i kylen upp till 2 veckor.

Båda de här rekomenderar jag som mellanmål.

Ibland blir jag sugen på glass!
så kanske jag inte har någon hemma, då gör jag den här!

Snabbglass
Mixa yougert eller kesella
med frysta bär
söta ev med honung.
Gott och superenkelt



Imorgon är det ju morsdag, inte för att vi firar
det så mycket, men man behöver inte ha tårta, här blir det glass
i morgon med frukt ( för att barnbarnen gillar det)

Här kommer ett recept på Cheescake i stället för tårta kanke.

Botten
175 g valnötter
1 dl ljus muscovadosocker eller vanligt
50 g smör
2 msk vetemjöl

Fyllning
2 ägg
0,5 dl socker
1 citron, rivet skal
1 dl vispgrädde
250 g kesella, smaksatt

Sätt på ugnen på 200 grader.
Mixa nötter, socker, smör och mjöl till en smulig massa.
Tryck ut i botten på en form m. löstagbar kant.
Grädda i mitten av ugnen i ca. 8 minuter.
Låt kallna.
Dela äggen, vipa vitor till hårt skum.
Vispa gulor, socker och citronskal.
Vispa grädden lätt och blanda m. äggblandningen o kesellan.
Vänd ner äggvitorna.
Häll fyllningen i formen och låt stå i frysen minst 3 timmar.
Ta fram kakan ca 30 minuter innan serveringen.


Ät nu inte ALLT på en gång, då blir det nog ont i magen!

Ha det gott mina vänner och lev väl



Kram // Nettan



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Nett

Det receptet på bars låter ju hur gott ut som helst :) Kram

2011-05-30 @ 08:40:18
URL: http://www.enkoppkaffe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0