OST!

Jag bara ÄLSKAR ost i dom  flesta sorter.
Jag äter det till frukost, lunch och ibland till middag.

Läste artikel om osten som Fredrik Paulin skrivit.

Han gav lite "ostbetyg"





Jag som trodde att Fredrik var lite mer 'fettvänlig' nu för tiden. Men det verkar inte så. Utan han varnar för feta ostar, kalorier och överätande av ost. Sambandet mellan fet ost och mättnad har han nog inte riktigt upptäckt?

Äter jag en mgrare ost så kan jag äta och äta och äta. Tar jag en fet ost, dessutom med smör på så räcker det med 2-3 skivor. Sen står jag mig i timmar!


Här kommer ett recept på WRAPS, som det är både ÄGG och OST i

wrap
2 ägg
2-3 msk vispgrädde
Man kan ha i1 msk husk för ökad fyllnad, men det går lika bra utan.
Valfria kryddor (utan E621), jag använder oftast cayennepeppar.

Vispa ihop ingredienser i en skål med en gaffel. Enkelt!

Smält smör i en stekpanna, häll i äggröran i stekpannan och stek på medel värme. Låt steka en stund tills den stelnar, får färg - som en pannkaka. Vänd och stek på andra sidan.

Lägg upp på en tallrik o bred på valfri fyllning! Gott Gott!

Rulla ihop! Perfekt ’ta med’ matsäck - och den kan göras kvällen innan! Rulla in i folie och Förvara i kylen!



Den här är fylld med SVAMP, BRIEOST, SALAMI o PHILADELFIAOST.
GOTT !!



Idag hoppas jag på ett härigt väder, så jag kan ta en långpromenad.

Ha det så gott alla
KRAM // Nettan



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0