Lite funderingar om min GBP Operation.

Funder på det här med mat och så.

  • Det är enklare att vara viktopererad än alla bantningar jag provat. För mig är det så, för jag blir mätt och går ned i vikt. Jag behöver inte fylla i pluppar eller räkna kalorier. Jag smakar av allt. Inget dåligt samvete för något.
    Man måste också komma ihåg att göra den här operationen
    INTE är en bantingsmetod, som många tror!?



    • Jag har inte varit på buffé, julbord eller liknande. Men jag kan ju äta tills jag blir mätt, och väljer jag nog det godaste - ägghalva med majonnäs, lite Jansson, prinskorv och lite choklad. Sedan är jag proppmätt. Mätt och nöjd. Man mår nästan lite illa av att se alla äta så mycket.
      Jag väljer alltid det godaste, när jag äter.
      Om det är en trerättersmiddag, väljer jag gärna en förrätt
      och en efterrätt, hoppar över varmrätten.



      Att vara fet missförstår många som en enkel fråga om självkontroll

      Likaledes förväxlas fetma ofta med att vara överviktig. I kliniska termer är skillnaden viktig och ofta livshotande. Fetma är inte bara en enkel fråga om självkontroll. Det är en komplex sjukdom som omfattar aptitreglering och energimetabolism.

      Jag gjode min operation, för att få bättre LIVSKAVALITÈ.
      Eftersom jag har DIABETES typ 1, tyckte jag att en operation
      skulle passa mig, hade dessutom högt blodtryck och höga kollesterolvärden.
      Idag efter min operation, tar jag hälften av insulinet,
      Måste ta insulin, eftersom jag inte har någon insulinproduktion.
      Jag tar INGA medeciner, för blodtrycket och kollesterolet.

      Jag betalade min operation själv!
      Varför då? Undrar du säkert, landstiget här i Jämtland
      bekostade den inte, jag uppfyllde inte alla kriterier.
      Hade lite lågt Bmi, var lite för gammal.

      Så jag tog ett lån för att bekosta den.
      Jag ångrar inte en dag, efter min op.
      Har ju fått MYCKET tillbaka!



      Jag har ju gått ner ca. 30 kg på 10 månader.
      Livet går MYCKET lättare nu när jag väger mindre.


      Ha det gott alla och lev väl // Nettan




Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Anki

Skönt att må så bra - att få leva livet fullt ut! Härligt!

2011-04-13 @ 12:06:44
Postat av: Synnöve

Det måste vara skönt att kunna röra sig lättare nu.

Men det är nog som du skrev att många tror det ÄR en bantningskur.... Har vänner som gjort den där op, och som faktiskt inte lärt sig nått utan fortsätter som förut innan op! Helt vansinnigt....

Grattis till minus 30 :))

Kram Synnöve.

2011-04-13 @ 12:48:10
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej Nettan! Jätte trevligt att läsa om dig och dina tankar..kring viknedgång och operation. Det behöver verkligen understrykas många gånger att det är en ändring av livet som leder till viktnedgång med hållbarhet.. Jag gjorde min sista op 2000...

Kram & Lycka till

Mia

2011-04-13 @ 14:00:56
URL: http://www.levdittliv.se
Postat av: Babs

30 kilo, helt otroligt!

Kram

2011-04-13 @ 16:26:37
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Eva

Kanske en orsak till din framgång ligger i att du satsat energi=egna pengar för operationen. Det känns som en avgörande faktor. Såg just igår på nyheterna att Jämtland inte ville ge operationer efter fettsugning för att ta bort överflödig hud. Man gav en bra jämförelse med andra operationer, där man bara inte gör en del och sen struntar i resten. glad för din skull att det går bra.

2011-04-13 @ 22:22:45
Postat av: Anneli

Hej Nettan!!

Jag har tittat in på din blogg några gånger förut, men nu var det länge sen...!

Grattis till 30 kilo bort!! Men jag har en fråga till dig: Har du fått mycket överflödig hud?

Jag kämpar också med vikten - i stort sett utan resultat...! Det känns som att jag är "weight loss resistent"!! Äter en vegetarisk variant av LCHF sen midsommarafton 2009 och gick ner lite i början bara..! Träligt som f..n! Men en sak som jag tänker kanske mentalt hindrar mig från att gå ner i vikt är nog skräcken för att få massa överflödig hud... Det känns som att jag hellre dör fet än att få det...! :-( Sad but true...!

Helst skulle jag inte vilja operera mig, men vet snart inte vad jag ska ta mig till!! Suck

2011-04-16 @ 01:17:53
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0