Påsken!!

Nu har vi PÅSKEN här, med allt godis och all mat.
Vi som är OPERERAD för GBP, får tänka oss för så vi inte får
i oss för mycket av det goda...



Det här fick jag lära mig av min dietist Marie Odin på Sophia Hemmet i Stockholm
Hon hade många bra råd och tips att ge.

För det FÖRSTA så ska vi inte äta bröd och potatis,
om det är en buffé
För det ANDRA, ät bara det GODASTE, hoppa över allt
som "fyller ut"
Ät bara "sovlet"
Med andra ord, ät mer protein än kolhydrater.



Drick inte till maten! det fyller ut matsäcken, den rymmer ju bara
1.5- 2 dl. Mot en normal magsäck som rymmer ca 2 liter.

Hoppa över PÅSKGODIS, det är VÄLDIGT lätt att DUMPA
sötsaker! Jag vet det eftersom det har hänt mig.



Lite råd från mig, som gjorde min operation i maj 2010.
Jag mår JÄTTEBRA, och har fått ett annat liv, framför allt
ett LÄTTARE liv, eftersom jag i dagsläget gått ner mer än 30 kilo.

Jag önskar er alla GLAD PÅSK!



KRAM till er alla // Nettan




Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Eva

Så äter jag jämt. Inget bröd el potatis. Men jag gillar jordnötter.

Glad Helg till dig och din familj.

2011-04-20 @ 17:04:05
Postat av: Anneli

Hej Nettan!!

Jag skulle vilja fråga dig lite om hur man förbereder sig inför en GBP och hur första tiden efteråt funkar vad gäller hur man äter. Jag har hört nånting om soppor både före och efter, men jag skulle gärna vilja veta mängder, hur ofta och vilken typ av soppor!!

Anledningen till detta är att jag skulle vilja prova att äta som om jag var opererad, bara för att få känna på hur det skulle vara...! Självklart förstår jag att det inte riktigt går att jämföra i o m att min mage är "normalstor", men jag skulle ändå vilja testa på lite! Jag tror inte att jag skulle våga operera mig utan att ha testat att leva så ett tag, plus att jag verkar ha väldigt svårt för att gå ner i vikt - vad jag än gör, så tanken på att jag skulle operera mig och sen ändå inte gå ner i vikt.. ja den vågar jag knappt tänka! Jag skulle bli helt knäckt!!!

Jag har ju i ca 3 veckor ätit halva portioner för att krympa magen och gå ner i vikt. Att bara äta halva portioner har gått jättebra, men ner i vikt har jag då inte gått...!!

Jag har en bekant här där jag bor som för ungefär 4 år sen gjorde en GBP, och ibörjan gick han ner jättemycket, men sen började han gå upp igen! Och nu är han nästan lika stor som han var före operationen!! Suck

Jag vore jätteglad och tacksam om du ville hjälpa mig med detta!! Du vet: "Kunskap är makt"!! :D

KRAM!! //Anneli.

2011-04-20 @ 22:03:29
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

jag äter bröd och potatis alldeles för ofta :O

ska försöka tänka på detta absolut!



GLAD PÅSK :)

2011-04-20 @ 23:16:00
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej och glad påsk !

Jag äter bara knäckebröd,annars är det dåligt med kolhydrater,min mage blir konstig och jag känner mig trött och tung i kroppen efteråt. proteiner blir det massor av och bäst mår min kropp av fisk och skaldjur,och massor sallad och frukt:) Ha en underbar helg,kramen

2011-04-21 @ 09:39:39
URL: http://hea71.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0