Min dag!


Jag börjar min dag, med att ta INSULIN, sen en tablette KALK, en tablett MULTIVITAMIN.
En tablett för magen Omaprastol.
Insulinet har jag minskat med hälften, efter min operation.
Eftersom jag har typ 1 diabetes, och ingen insulinproduktion,
är jag tvungen att forsätta med insulinet.

Jag hade förut medeciner för för högt blodtryck och för höga kolesterol
men dom har jag slutat med!

Sen är det dags för frukost.

Då äter jag en lite portion gröt eller fil.
Jag äter VÄLDIGT lite, men VÄLDIGT ofta.
Mellan målen äter jag en miniyougert.
eller ett smörgåskex med ost.
Och eller en frukt.


Just nu kan vi frossa i exotiska frukter! Dom är billiga nu..

Lunch och middag, är ungefär lika .
SMÅ portioner, måste det vara!

Här är exempel på lunch eller middag.
Här är det en gryta, du ser att det inte är så mycket på tallriken.


Vi har MYCKET bär i frysen! så  då äter vi av dom också!

Till maten dricker vi VATTEN, och ibland ett glas vin.
För att förgylla tillvaron!



VARJE dag, är jag ute och promenerar med stavar!

Ha det så gott alla, och lev väl!
// Nettan



INNAN DU GÅR HÄR IFRÅN, LÄMNA GÄRNA EN KOMMENTAR



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Nina

Vilket jobb du lägger ner. Trevligt att läsa, fina bilder att titta på. Bra gjort Anette.

2011-02-21 @ 18:57:30
Postat av: Eva

Det viktiga är att du har koll på att du får i dig rätt näring, att du är mätt och glad och att livet känns bra.



Att läkarna fortfarande vill att man skall medicinera mot för högt kolestrolvärde är katastrof.



Lycka till med fortsättningen.

2011-02-21 @ 19:07:36
URL: http://www.evajonasson.com
Postat av: Nett

Vilken underbar bild på vattnet. Duktiga du som kämpar på med diabetes och vikten. Kram

2011-02-21 @ 19:23:49
URL: http://www.enkoppkaffe.se/
Postat av: Synnöve

Det är kul att följa dig på din viktresa.

Gillade en bild speciellt, ja du vet nog vilken hihi.

Kramen.

2011-02-21 @ 19:31:57
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Stina

Bra kämpat. Fortsätt så!!!

2011-02-21 @ 19:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0