Övervikt

Vad kan det finnas för orsaker till  övervikt?
  Helt klart olika sjukdomar. Som under produktion av sköldköteln, diabetes, genetik, och även bakomliggande beteende orsaker..man äter för att dämpa/trösta på något sätt. Det blir helt klart mycket lättare att göra denna "resa" om man ställer sig frågan ”varför” är jag överviktig?



Om jag utgår från mig själv, jag har faktiskt insikt!
Jag har alltid tyckt om att laga och äta mat.
Min stora passion, har varit bröd i alla fomer, chocklad.
Alltså för mycket av det goda.



Idag tänker jag efter både en och två gånger innan jag
äter av det goda.
Som tur är får jag ont i magen av mjukt bröd och om jag
äter för mycket godis.


En fråga som jag kan ställa mig  är?
Är du beredd att att göra det som krävs för just dig. För att behålla den vikt du vill ha resten av ditt liv då är en Gastric Bypass operationen ett  bra verktyg. För det är bara en operation ingen genväg till något annat… 

SmalLycklig det är en myt…som jag vill ta död på… Lycklig blir man när man älskar sig själv. Älskar man sig själv så kan man älska andra…Tack vare min operation har jag utvecklat ett liv jag inte skulle vilja vara utan, men det har kostat  på, både pengar och annat. Idag är jag tacksam för att jag tog steget,
att göra min operation, jag ångrar ingenting.
Det är min "smala lycka" att jag gjode den här operationen,
Det var värt ALLA pengarna ( 115.000 kr)



Om du inte gjort den här operationen, och funderar på att göra den,
så tveka inte, skulle tro att du får ett nytt liv.
Jag är diabetiker sen länge , har typ 1, så jag kan inte bli av med den.
Men jag har minskat mitt insulinintag med mer än hälften.
Mina mediciner , för kolesterolet och blodtrycket.
blev jag av med efter 3 månader efter operationen.
jag har dessutom gått ner 30% av min övervikt.



Nu "flyger jag på lätta vingar" ( det här är en Fjällvråk, som jag fångade med kameran)

Ha det så gott och lev väl
Kram // Nettan



En del av det jag har skrivit är från min vän MIA En del är hennes tankar
 som stämmer överens med mina tankar.... 






Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0