Snart 1 år sen operationen!

Tiden går VÄLDIGT fort, det är snart 1 år sen
som jag gjorde min GBP operation.
Gjorde operationen på Sophiahemmet i Stockholm
 
Jag har mått bra hela tiden
Jag fick betala min operation själv hela 115.000 kr.
Uppfyllde inte alla kriteerierna, jag var 2 år för "gammal"?
Men måste ändå säga att det var värt varenda krona.



Jag har fått ett nytt liv, jag har slutat med många av mina mediciner
som mediciner för, högt blodtryck, för höga kolesteroler,
minskat min inulinintag med hälften.
Jag är ju diabetiker, har typ 1.
Ingen isulinproduktion från bukspottkötteln, så jag
är tvungen att ta insulin, har gjort det i många år nu.
så det är inga problem, det är som att borsta tänerna.



Jag har på det här året gått ner ca. 30 kg, tror nog att jag inte kan gå ner mer.
Jag hade ett BMI på 36 innan operationen, idag har jag
ett BMI på ca 26.
Skulle kanske gå ner några kilon till enligt mig.
Men som det sägs så går man ju ner ca 70 % av övervikten.
Så kanske är jag där nu?



Vi är ju alla olika individer, så det är olika för oss alla
det tål att tänka på, speciellt när det gäller
viktnedgång.
Vi är alla unika och speciella.
På Sophiahemmet anser dom att viknedgången ska pågå
minst ett 1år.
Periodvis kan vikten stå still ( det gör det för mig nu)
det är också normalt.



Jag äter nästan allt, fast inte pannkaka, våfflor och pizza.
Tycker inte så mycket om dessa rätter, så det gör inget.
Jag är lite kräsen ( har blivit det)
Äter bara det som jag tycker om,
nästan inget bröd eller potatis eller pasta.
tar mest bara "sovlet" och grönsaker.
 

Hoppas ni andra som läser det här och har gjort
den här operationen mår lika bra som jag gör!!

Kram till er alla och lev väl // Nettan



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Eva

Bra val av föda, Nettan. Tänker att kanske, kanske kan bukspottskörteln få chans att återhämta sig om du tänker att den kan få det. Man vet aldrig med tankens kraft, vad som kan åstadkommas. Vore väl helt fantastiskt att slippa ge dig insulinsprutor? Eftersom du äter som du gör är väl kolhydratintaget ganska lågt och många med diabetes 2 blir friska med den kost du beskriver att du äter.

Så be för att bukspottskörteln blir frisk och fungerande igen och du blir fri från ytterligare en medicin.

2011-05-21 @ 11:48:52
Postat av: Nett

Härligt med det nya livet.. vem vet du kan ju gå ner mer inget är omöjligt, själv gick jag ner 100 % kram

2011-05-22 @ 10:42:50
URL: http://www.enkoppkaffe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0