Känner du dig DEPPIG efter din GBP?

Jag är med i flera "grupper" på Facebook.
som alla gjort Gastric Bypass operation, vi som gjort den här operationen,
kan där få lite tips och idéer.
 
En fråga som en person gjorde var.
"ÄR DET FLER ÄN JAG SOM HAR BLIVIT DEPPIG OCH NERE
EFTER OPERATIONEN?"



Ett svar som hon fick från en annan som gjort operationen.
var det här.


"Det finns en naturlig förklaring på varför man kan bli deppig efter operationen. Har inte er opererande läkare berättat det? Dåligt i så fall! Förkortningen av tarmen gör att hormonerna förändras (det är delvis det som även gör att vi tappa...r i vikt) Hormonomställningen tar cirka 6 månader, och jag blev varnad för att kunna vara lite "upp och ner" i humöret under den tiden, innan hormonbalansen normaliserat sig på sitt nya läge. Jätteskönt att vara medveten om det, och att även kunna tala om det för familjen och arbetskamraterna så de vet varför man var lite låg emellanåt. För mig stämde det ganska bra att det tog ett halvår, men det kan säkert skilja sig mellan individer."



Jag för min del fick inte den informationen från min läkare.
Därför vill jag nu dela med mig av det här svaret.
Det är ju synd att inte ALLA får samma information.
.
Jag har faktiskt varit lite upp och ner,
Har inte förstått VARFÖR?
Det är skönt att vet.


Det går lite trögt just nu med min vikt,
har stått still och stampat på samma fläck ett bra tag nu.
I går rensade jag i alla fall i min garderob.
Hittade ett par byxor som jag hade för ett år sen.
Dom ska jag spara ..
ALDRIG MER!!



När jag ser på dom här byxorna, så förstår jag att
jag HAR gått ner...

Ha det gott alla, och fånga dagen.
Lev väl // Nettan






Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Tack så mycket!

Oj, vilken resa du har gjort! Bra jobbat och friskt kämpat!!

2011-08-14 @ 22:06:36
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nett

Fast jag måste säga att jag har inte varit upp och ner, inte än i allafall och det är ju snart 4 år sedan operationen. Kram

2011-08-15 @ 10:09:15
URL: http://www.enkoppkaffe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0