Laxlåda

Det här goda receptet hittade jag i en tidning.
På en LAXLÅDA, den gjorde jag idag.

Enkelt att göra, lätt att laga - stoppa in i ugnen och få en smakrik laxlåda!

 

 


Ingredienser
  • 4 portioner
  • 200 g rökt lax i skivor eller bit
  • 500–600 g fryst grönsaksblandning
  • 4 ägg
  • 1 dl riven ost, gärna västerbotten
  • 3 dl vispgrädde
  • Smör

Gör såhär

Sätt ugnen på 200 grader. Smörj en avlång, ugnsfast form med smör. Vispa ihop ägg, ost och grädde. Fördela laxen, skuren i små bitar, och grönsaksblandningen (det går bra att ta den direkt ur frysen) i formen. Slå på äggvispet och grädda i 200 grader i 20 minuter. Denna laxlåda kan förändras i det oändliga. Byt ostsort, byt grönsaker eller byt ut laxen mot bacon eller skinka. Allt blir lika gott!

Prova du också, tror absolut att du blir nöjd.



Nu har ju värmen kommit även  till Jämtland också.
Då tycker jag att det är bra om man har mat som "sköter sig själv"
Om man nu vill ha varm mat, och det vill jag ha ibland
trots värmen.




Just nu njuter jag av livet, jag bara ÄLSKAR värmen, ( och min man man förstås)
Jag försöker vara ute så mycket som möjligt, jag äter ute och läser ute
promenerar ute.
Det är så skönt!!



VÄLKOMMEN SKÖNA SOMMAR, JAG ÄLSKAR DIG!!



Ha det så gott alla, och lev väl!
Kram // Nettan



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Zarah

Det där ser (och låter) jättegott ut, jag kör ut receptet. Tack!

2011-06-13 @ 09:29:05
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: Pialotta

Ser frestande ut :)

2011-06-13 @ 13:10:21
URL: http://caffepaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0