Lite problem...

Jag har haft lite svårt att ställa in mitt insulin,efter min Gastric Bypassoperation.
Men nu tror jag att det har fixat till sig.
Efter MYCKET hjälp från min diabetessköterska på sjukhuset.



Det är INTE så lätt att ställa IN sig och ställa OM sig,
efter ett så stort ingrepp som det här är.
Som jag har berättat förrut så har jag typ 1 diabetes.
Jag har med andra ord INGEN insulinproduktion från bukspottköteln.
Så jag MÅSTE ta insulin, men efter operationen, har jag minskat
det med mer än hälften, och det är ett stort lyft.



De som har typ 2 diabetes och gör den här operationen,
har stora chanser att bli av med den, inte alla men många.



Om en stund ska jag göra min dagliga promenad.
Jag försöker att gå ut och gå varje dag i 30-45 min.
Jag ser att det har mycket bättre nu när jag är
ute och promenerar, det går fortare nu att gå min sträcka.
Det har blivit ett STORT lyft det här.

Ha det så gott alla och lev väl!



Tar gärna emot en kommentar ifrån dig // Nettan



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Eva

Har läst och tänk om även bukspottskörteln kunde bli frisk igen och börja producera insulin. Det vore väl toppen? Skall be en bön för dig.

2011-03-07 @ 18:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0