Idag ett år sen min OP!

Idag för ett år sen gjorde jag min Gastric Bypassoperation,
på Sophiahemmet i Stockholm.
Väldigt bra personal där, tar väl hand om sina patienter.



Så idag är min magsäck mycket liten, bara ca 1,5 -2 dl
rymmer den, inte mycket, men det räcker för mig.
Jag hade ett BMI på 36, idag är det på ca 26.
Har gått ner ca 30 kg.


Känner mig väldigt glad och lycklig.



Har beställt tid för ettårskontroll hos läkare och dietist.
Ska dit om ca en månad.

Är liiite bekymrad, har stått still ganska länge nu.
Har inte gått ner något alls på ett tag.
det ska jag prata med min dietist Marie Odin om, håller just nu
på att skriva upp ALLT jag äter, ska
göra det ett par dagar, sedan ska jag skicka henne
listan, så får hon kolla upp om jag
äter för mycket eller för lite, eller fel på något sätt.



Enligt MIG så vill jag gå ner ca 10 kg till, för att må bra.
Enligt min man, så tycker han att det räcker nu, fast å andra sidan
har han tyckt om ALLA min extra kilon som jag hade.
Men han ser ju att jag mår så mycket bättre nu, och han
är glad för min skull, har dessutom stöttat mig hela vägen.



Ha det så gott alla och lev väl.
Kram // Nettan




Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Mia

Det låter som om du är väldigt glad och nöjd med din operation. Kul! Att ha ett BMI på 26 istället för 36 är väl inte fy skam, ifall du nu skulle stagnera där. Men i en viktresa så ingår väl att man står still periodvis!?

2011-05-26 @ 15:57:19
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Nett

Jättebra jobbat, känner oxå en som drar sig till ett år sedan hon opades på Sophiahemmet och hon skall dit snart på 1-årskontroll. Kram

2011-05-27 @ 06:50:02
URL: http://www.enkoppkaffe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0