Mellanmål

MELLANMÅL ATT HA I HANDVÄSKAN

 

 

Mellanmålen bör helst bestå av protein

För oss flesta så behöver vi hitta något snabbt i vardagen. Här kommer några bra lösningar om du går på purékost efter en gastric operation. Problemet är att de flesta proteinprodukter inte håller sig utanför kylskåpet särskilt länge. Några undantag hittar du nedan.


Mjukostbitar av märket Glada Kon  - The Laughing Cow®
De är förpackade i små kuber i folie, behöver inte förvaras i kylskåp och består till största del av protein. De finns i en hel del smaker, och du kan även köpa minikuber. Ta med ett par kex om lusten finns.


Bananer - små ekologiska
Optimalt med näring, naturligt förpackade, ta med en plastpåse så du kan lägga halväten banan i den för ett senare tillfälle.


Nyttigt bröd med bredbar ost
Bredbar ost håller längre än vanlig ost. Du kan ha en tub eller burk på jobbet om du vill. Om du hinner gör mackan hemma eller köp bröd på 7 Eleven eller ett bageri.

Kokta ägg i platspåse
Skala äggen lägg dem i en plastpåse, strö över lite salt och peppar. Mumsa i dig dem.

  

    

Istället för att köpa kex, prova att baka mina.
Dom finns i ett inlägg Knäckebröd! Jättegoda.

Jag för min del är VÄLDIGT beroende av mellanmål, annars
mår jag inte alls bra.



*********************************************************

Magen mår också bra av att man rör
på sig, jag försöker att gå ut och gå en stund varje dag.
30-45 minuter minst varje dag.
Då tar jag min stavar som sällskap.



Ofta tar jag också med min kamera!

Ha det så gott och lev väl-

KRAM // Nettan



http://youtu.be/qvhSPqMPbQI

TITTA IN PÅ DEN HÄR LÄNKEN; SÅ SER DU HOLKEN OCH TALGOXEN:









Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0