PROTEINER!

Det är ca. 1 år sen jag gjorde min operation GBP.
Fortfarande måste jag prova mig fram, när det gäller min mat.

Jag har kommit fram till, när det gäller mig.
det kan vara olika för alla.
Vi är ju inte alls lika, och tur är väl det.

Det jag mår bäst av, är att äta mycket PROTEINER..
Har mer och mer gått över till LCHF diet.
Det passar mig bra.



Min mage mår bäst av det.
Jag har upptäkt att PIZZA, PANNKAKA, VÅFFLOR och annan
MJÖLMAT, inte passar mig.

Som tur är har jag aldrig varit så förtjust i den maten.
Har faktiskt alltid tyckt att mjölmat, är "bukfylla"
Man blir bara tillfälligt mätt, sen efter bara en liten
stund är jag hungrig igen, men men alla är vi olika!



VATTEN dricker jag före maten, ibland lite till maten.
Till helgen tar vi gärna ett eller två glas vin.



När det gäller bröd, som innan min operation, var det min stora
last, tyckte MYCKET om VITT BRÖD, KAFFEBRÖD, FULLKORNSBRÖD,
ja, i stort sett ALLT BRÖD!
Jag tycker om det idag också, men VET att jag INTE kan äta det.
Jag får ont i min mage då, måste gå på toa direkt.
I allafall när jag äter MJUKT bröd.
Hårt bröd, som knäckebröd, smörgåsrån går ganska bra.

Jag brukar baka ett knäckebröd, har lagt ut det förrut på
bloggen, det är jättegott.
Prova du också att baka det, det ÄR JÄTTE ENKELT recept.


http://nettanspyssel.blogg.se/nettansviktresa/2011/march/recept-pa-ett-gott-knackebrod.html

Tryck bara på länken så kommer du dit direkt.



Är du sugen på att titta på fler bilder?
Mitt STORA intresse är fotografering, som ni kanske vet.
jag har gjort ett bildspel, luta dig tillbaka en stund.
Titta på bilderna och njut av skön musik.


http://youtu.be/E-wFATgzLZ4

Tryck bara på länken så kommer du dit!  Håll tillgodo.



"EN fluga gör ingen sommar"

Ha det gott alla, och lev väl!
KRAM // Nettan



Min andra blogg Nettans Pyssel)*



Dela


Kommentarer
Postat av: Nett

Härligt vad mycket nytt man får lära sig om sig själv efter en sådan operation det är som att bli pånyttfödd ;) Kram

2011-06-22 @ 09:34:56
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0